15 miljarder till kommunerna

Liberalerna tillsammans med Centerpartiet och Regeringen nu lägger fram ytterligare ett krispaket på totalt 15 miljarder till landets kommuner.

KRISPAKET TILL VÄLFÄRDEN!

Sveriges kommuner och regioner står inför enorma ekonomiska utmaningar i Coronapandemins spår. Redan innan den här krisen uppkom så kämpade många kommuner med svåra ekonomiska förutsättningar, och den nuvarande krisen gör inte saken lättare. Därför är det oerhört välkommet att Liberalerna tillsammans med Centerpartiet och Regeringen nu lägger fram ytterligare ett krispaket på totalt 15 miljarder, den här gången riktat till Sveriges kommuner och Regioner.

– När arbetslösheten ökar kommer skatteintäkterna att sjunka i våra kommuner och regioner. Det riskerar att leda till uppsägningar och nedskärningar i vården, skolan och omsorgen. Det vill vi undvika. Därför presenterar vi nu ett stort tillskott till kommunerna, säger Mats Persson (L), ekonomiskpolitisk talesperson